Volvodagen

Dagen i dag startet veldig brått. Vi ble nemlig vekket av at Emil sin mobil ringte. Er det noe jeg hater, og sikkert mange andre også gjør, er de forferdelige tonene mobiler er innlagt med. Det verste er at jeg rekker å våkne, høre på melodien en stud, bli irritert for så å måtte vekke gubben fordi han ikke har våknet… Og som om det ikke er nok, så skal han ta telefonen og snakke alt for høyt pluss at han beveger på seg slik at jeg føler jeg er på en båt der jeg ligger. Vel. Tilbake til saken. Faren hans ringte vel rundt halv 10, for å si i fra om at Volvo hadde demo dag for Volvo trucks og Volvo maskin. Da var det bare å hoppe ut av senga, hive i seg noen brødskiver, gå ut med hunden og fyke av gårde til Gardemoen. Jeg må si jeg hadde lite lyst til å dra ut i dag tidlig, men et av mine mål er at vi skal finne på mer sammen. Vi er alt for mye inne og gjør egentlig alt for lite, så det der hadde vi bare godt av. I bilen på vei til Gardemoen fikk jeg vite at eneste grunnen til at gubben ville vi skulle dra var for at jeg skulle få kjøre lastebil. Haha. 

Gubben fikk ønsket sitt oppfylt. Det tok sin tid før vi kom så langt. På de aller fleste ville “sjefene” der at man skulle ha lastebil lappen, så jeg fikk bare sitte på med Emil. Var veldig greit det altså, men det er jo best å kjøre selv. Alt som skjedde her var veldig utenfor min komfortsone, men det jeg skjente på mest var at Emil ikke fikk være den som “øvelseskjørte” med meg i lastebilen. Det var veldig ekkelt der og da. Det å få beskjed om at noe blir annerledes enn det man har syket seg opp til, er for meg litt ille. Derfor var det veldig bra lærdom for meg at det faktisk gikk bra og at han som lærte meg var så rolig som han var! Dette er en FH540, som veide ca. 40-50 tonn. (denne hadde litt last i planet). 


Ei glad jente som har litt mye adrenalin i kroppen!


Dette er en av de største gravemaskinene Volvo har. Dette er en EC380E gravemaskin som kan veie alt fra 37-43 tonn. Dette var utrolig gøy og jeg er sikker på jeg kunne sittet her i flere dager! Det eneste jeg synes var litt ekkelt var at jeg kjente bevegelsene veldig når jeg gravde. Føltes litt ut som om jeg tippet eller ja. Men gøy, det er det ingen tvil om at det var!! 


Siden min kjære jobber i Volvo maskin og bruker mye energi og tid der, er det gøy for meg å kunne kjøre noe han driver å reparerer hver dag. Her kjører jeg en dumper med last. Den veier rundt 80 tonn. Jeg fikk ikke kjørt hjullaster, noe han også reparerer, men vi skal tilbake igjen! 

Nå er det stengt, men i ca to uker fremover har Volvo åpent for bare kunder. Så 5-6 mai, er det åpent for alle. (så vidt jeg har skjønt). Da skal vi ta med oss min far, som ble veldig sjalu da jeg sendte han snapp, og en venninne! Jeg gleder meg som en liten unge!! 
Er dere interesserte i Volvo eller bare er nysgjerrige kan dere gå inn på Volvo å titte litt. 

 God kveld 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg